Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

SIkça Sorulan Sorular

  • SIKÇA SORULAN SORULAR

    Pompalardan Hava Basmak!
    Halk arasında hava basmak diye tabir edilen ve tüketiciye daha az yakıt vermekle sonuçlanan operasyon
    teknik manada mümkün değildir. Çünkü pompa emişi sürekli olarak sıvının içerisindedir, ayrıca pompaların içinde
    bulunan seperatörler sisteme havanın karışması halinde havayı akaryakıttan ayırarak böyle bir olasılığı engeller.
    Ayrıca Gezici Kalite Kontrol laboratuvarları da pompalarda hassas dolum testi yaparak, gerektiğinde pompaların
    kalibrasyonun yapılması da dahil her türlü tedbirin düzenli olarak alınmasına yardımcı olur.


    Sulu benzin satmak!
    Benzin bir hidrokarbon olup, inorganik bir malzeme olan su ile asla karışmaz ve bilinçli olarak karıştırılmaya çalışılsa
     dahi, su deponun dibinde birikir. Depodaki şikayet edien suyun kaynağı ağırlıklı olarak hava'dır. Havanın içerisindeki
    nem nefeslenme kanalı ile akaryakıt depolarına girmekte ve yoğunlaşarak dipte birikmektedir. Bu suyu bertaraf etmek
    için akaryakıt istasyonlarının günlük, araç kullanıcılarının ise servislerinin belirlediği aralıklarla tank ve depo dibi
    temizliği yapmaları gerekmektedir. Shell Gezici Kalite Kontrol laboratuvarları, gittikleri her istasyonumuzda özel
     kimyasallar ile depo içerisindeki su varlığını kontrol etmekte ve gerekli tedbirler için istasyon işleticilerine bilgi
    vermektedirler.


    Akaryakıt "Kilo" ile alınır, "Litre" ile satılır!
    Akaryakıt tüketiciye istasyonlardan herzaman "Litre" cinsinden satılmaktaydı ve hala böyle satılmaktadır. 1998 Akaryakıt
     Fiyat İstikrar Fonu kararnamesi uyarınca da hem akaryakıt dağıtım şirketleri, hem de bayiler ürünü hacimsel olarak
     "Litre cinsinden" alıp satmaktadırlar. Dolayısıyla kilo-litre farkı ve buna bağlı kayıp veya kazançlar sözkonusu değildir.


    Arabanızda ters giden bir şeyin olup olmadığını nasıl anlayabilirsiniz?
    Kontrol panelindeki ışıklara göz atmanız yapılacak ilk şeydir. Orada ışığı yanan benzin, motor, yağ veya diğer önemli
    uyarılar, sizi bir şeyin ters gittiğinden haberdar edecektir. Arabanın kullanım kılavuzunu okuyup, bu ışıkların ne anlama
    geldiğini öğrenip, tehlikeli durumu öğrenmeniz gerekmektedir. Ama kontrol paneli size her zaman neyin ters gittiğini
     söyleyemeye bilir. Örneğin, aracınız yolculuk sırasında birden bire sallanmaya, savrulmaya başlayabilir. Böyle
    durumlarda panik yapmadan yavaşça aracı yolun sağ tarafına çekmek gerekir. Bunun sebebi lastiğinizin inik veya patlak
     olmasından kaynaklanıyor olabilir. Bu genel olayların dışında, her zaman arabadan gelen koku , ses ve dokunuş
     tersliklerine karşı duyarlı olmalısınız.


    Arabanızda bir problem olduğu zaman olduğunuz yerde kalmalı mısınız yoksa devam mı etmelisiniz?
    Bu tamamıyla problemin tabiatına bağlıdır. Ciddi problemlerde yolun sağ tarafına, emniyet şeridine geçmek
     gerekmektedir. Daha az acil durumlardaysa dikkatli bir şekilde servise sürmek en iyisidir.


    Bir problem olduğunda nasıl en güvenli şekilde sağa çekersiniz?
    Bir problem olduğunda teybinizi kapatın ve çocuklardan veya arkadaşlarınızdan sessiz olmalarını rica edin. Hızınızı azaltın
    ve yol durumuna göz atın. Flaşör yerine sinyalinizi kullanın böylece diğer sürücüler sağa gitme niyetinde olduğunuzu
    anlayabilsin. Sağa çektikten sonra da dikkati elden bırakmamanız gerekir. Tamamıyla durduğunuzda flaşörlerinizi yakıp
     probleme göz atın.


    Tekerleğiniz patladığında ne yapmalısınız?
    Panik yapmadan yavaşça yolun emniyet şeridine sürün. Eğer güvenliği olmayan veya yoğun bir karayolundaysanız
     tekerleği değiştirmeye kalkışmayın ve daha güvenli bir yere sürün. Bu, belki sizin jantınıza zarar verebilir ama böylece,
     hayatınızı riske atmamış olursunuz. Uyarı işaretinizi yola koyun, flaşörlerinizi yakın ve kullanım kılavuzundan tekerlek
    değişimini okuyarak uygulayın.


    Bir sorun olduğu zaman yardım beklerken arabada durmak daha mı emniyetli?
    Bir sorun olduğunda, eğer mobil telefonunuz varsa, yol yardımı veya arkadaşınızdan yardım isteyin. Ama, telefonunuzun
     kapsama alanı dışında olması veya telefonunuzun olmaması gibi hallerde, yanınızdan geçen araçlardan yardım etmelerini
     isteyebilirsiniz. Yardım gelene kadar, eğer motordan duman çıkması veya elektrik kontağı söz konusu değilse, arabada
    kapılarınız kilitli ve camlarınız kapalı bir şekilde beklemek daha iyi. Sabırlı olun ve yardımı bekleyin, Emniyet kemeriniz
     üzerinizde kalsın. Çünkü arkanızdan bir araç dikkatsizce gelebilir. Motordan duman çıkması gibi durumlarda ise, aracın
     içinde kalmak tehlikeli olabilir.


    Kendi kendinize yapabileceğiniz tamirler söz konusu mu?
    Günümüz teknolojisinde sorunlar ancak profesyonel tamirciler tarafından ve modern cihazlarla gerçekleştiriliyor. Ama
    sizin yapabileceğiniz ufak tefek tamirler olabilir. Mesela yağ ekleyebilir, lastik değiştirebilir, radyatör ve cam suyu
     koyabilirsiniz. (NOT: Radyatörün kapağını motor soğumadan açmayın, aşırı basınçtan, yanıklara yol açacak kadar
    sıcak olacaktır. Dolayısıyla, motorun soğumasını bekleyin.)


    Bir arızayı önceden önlemek için ne yapmalısınız?
    Her zaman için şunları kontrol etmeniz gerekir;
    • Lastik havaları
    • Sinyaller, farlar,flaşörler
    • Uyarı lambaları
    Aynı zamanda düzenli olarak
    • Aracın yağını değiştirmek
    • Aracın lastiklerini kontrol etmek, zamanı geldiğinde değiştirmek.
    • Hava filtresinin temizliğini kontrol etmek, kirlendiyse değiştirmek.
    • Fren balatalarının kontrolü, cam suyu kontrolü, radyatör kontrolü, vites kontrolü
    • Egzoz sisteminin gözden geçirilmesi
    • Ve uzun yolculuklar öncesinde, bütün arabanın sıvılarını kontrolden geçirmek ve eksiklikleri gidermek gerekir.


    Arabanın torpidosunda neler bulundurmanız önerilir?
    • Açık renk bir mendil veya kumaş parçası
    • Acil durumlarda arayacağınız insanların telefon numaraları
    • Kalem, kağıt
    • El feneri, ekstra bataryaları
    • Ruhsat
    • Sigorta dokümanları
    • Yaşam sigortası kartı

    Kamyonunuzda neler bulundurmanız önerilir?
    • Yangın söndürücü
    • Reflektör görevini yapacak parçalar (örn. kedi gözü )
    • Kriko, İngiliz anahtarı ..vb.
    • Yedek lastik (ara sıra sağlamlığını mutlaka kontrol edin)
    • Paketi kolay açılabilir ve kolay yenebilir yiyecekler
    • İlk yardım takımı
    • El feneri ve ekstra bataryalar
    • İçme suyu
    • Battaniye
    • Yağmurluk veya şemsiye
    • Harici akü şarj kablosu


    Soğuk havada yolculuk yaparken nelere ihtiyaç duyarsınız?
    Soğuk havalar için mutlaka hazırlıklı olun, aracınıza ekstra eldiven, şapka, battaniye. Ayrıca, yanınızda mutlaka
     zincir bulundurun. Eğer yoksa, yanınıza tuz veya kum alın. Zincir takmayı daha önceden deneyin. Böylece zor durumda
     kaldığınızda onları nasıl kullanacağınızı biliyor olursunuz
    .
    İlk yardım takımının içinde neler bulundurmalısınız?






















    Akünüz bittiğinde harici akü şarj kablosunu nasıl çalıştırabilirsiniz?






















    Güvenli bir kullanım için şu adımları izleyin.
    • Araçları, kabloları en rahat kullanacağınız kadar yaklaştırın, fakat araçları birbirine değdirmeyin.
    • Şarj kablolarını tutarken uçlarının birbirlerine değmemesine dikkat edin. Kırmızı kablonun bir ucunu biten
    • bataryanın pozitif ucuna, diğer ucunu ise, sağlam bataryanın pozitif ucuna bağlayın.
    • Siyah kablonun bir ucunu sağlam bataryanın negatif ucuna, diğer ucunu bir başka sabit metal motor cıvata
    •  parçasına bağlayın. Uyarı: Siyah kablonun negatif ucunun biten bataryaya bağlanması patlamaya sebep olabilir.
    • Kablonun, motorun hareket eden parçalarına değmediğinden emin olun.
    • Sağlam bataryanın bulunduğu aracı düşük devirde çalıştırın.
    • Bitmiş bataryanın olduğu arabayı boşta çalıştırın.
    • Kabloları sırasıyla yerinden çıkarın. İlk önce siyah kabloyu sıradan metal parçasından, daha sonra diğer ucunu
    • da sağlam bataryalı arabadan çıkarın.
    • Tam olarak şarj olmasını sağlamak için, en az yarım saat, motorun çalışması gerekmektedir. Bu süre kullanım
    •  zamanını da içine alıyor.
    • Aracınızı geçici olarak çalıştırdıktan sonra en kısa zamanda, neden bataryanızın (akünüzün) bittiğini anlamak
    • için teknik servise başvurun!
    Kaynak : http://www.shell.com/home/content/tu-tr/musterihizmetleri/sikcasorulansorular/arizadurumunda/arizadurumunda_140606.html